Jeugdbende

IMG 20220401 WA0012

De Jeugdbende bestaat uit zowel kinderen als volwassenen (ter ondersteuning en voor oefening). Dit 'opstaporkest' is voor vrijwel iedereen toegankelijk met slechts een paar maanden muziekervaring. De dirigent van de Jeugdbende is Marieke van Ruitenbeek.

Muzikanten

In de Jeugdbende spelen zowel kinderen als volwassenen mee. Sommigen spelen ook al mee in het grote orkest, maar blijven ter ondersteuning en voor de gezelligheid.

Instrumenten

Iedereen mag zelf een instrument kiezen om te bespelen. De partijen die we spelen worden vaak aangepast aan de bezetting en aan de ervaring van de muzikanten. De volgende instrumenten worden nu bespeeld bij de Jeugdbende: dwarsfluit, klarinet, saxofoon, trompet, euphonium, bastrombone basklarinet en bastuba. Uiteraard zijn ook andere instrumenten als fagot en harp hartelijk welkom!

De jeugdbende bestaat uit de volgende leden:

Nuriya, Livia (klarinet), Lonneke (hobo), Ylvi (blokfluit), Lynn, Eva, Maartje, Joris (dwarsfluit), Reza, Skye, Luna, Saar (altsax), Maartje (tenorsax), Els, Carolien (euphonium), Luca, Cristian (bariton) Lia, Willem (trombone), Chantal (basklarinet), Emma, Jesse, Siebe, Jill, Tosca, Ilse, Marcel (trompet), Jonas, Nathan, Natalia (slagwerk).

Repetities en concerten

Iedere week op donderdagavond repeteren wij van 18.45 uur tot 19.20 uur onder leiding van Marieke van Ruitenbeek. Zij is afgestudeerd conservatoriumstudent en dirigeert met een frisse,
jonge en enthousiaste instelling. De orkestleden zijn tevreden over Marieke en lachen regelmatig mee met haar grapjes. De repetities vinden plaats in de muziekruimte van het Kulturhus in Beek en zijn een voorbereiding op de concerten. Per jaar doet de Jeugdbende ongeveer 4 keer mee aan een concert van KNA. Soms ook heeft de Jeugdbende een eigen optreden, bijvoorbeeld op het schoolfeest van de basisschool of tijdens een uitwisseling met andere jeugdorkesten.

Activiteiten

Naast muziek maken ontspannen we ook op een andere manier. Ongeveer 3 keer per jaar is er een jeugdactiviteit. Wat dit inhoudt verschilt per keer, per seizoen en per weersverwachting.
We zijn al eens bij de Leemkuil en bij Toverland geweest, maar we vinden het ook leuk om samen te barbecueën en spelletjes te doen. Ideeën voor activiteiten mogen altijd gemeld worden.