Onderscheiden met de

Slagwerkgroep

073 BWC7041IMG 20221220 WA0004

Slagwerkgroep DES/KNA

De slagwerkgroep van KNA is samen met de slagwerkgroep van DES uit Leuth in 2022 een samenwerkingsproject gestart. Aanleiding was dat de 2 slagwerkgroepen behoefte hadden aan meer muzikanten. Zowel Wiljan Gerritzen (DES) als Gijs Arts (KNA) zagen een samenwerking wel zitten. Zonder elkaar beloftes te doen hebben we besloten om gezamenlijk een aantal concerten te verzorgen. Ons eerste optreden was tijdens het 100 jarig jubileum concert op 26 maart 2022. Het enthousiasme die wij als slagwerkgroep hadden kwam tijdens dit concert duidelijk naar voren en het publiek kreeg een prachtig optreden met veel melodische stukken te horen. Voor ons als slagwerkers gaf dit project ook veel meer mogelijkheden en uitdaging. Als u nagaat dat voor een beetje concertwerk al een minimale bezetting van 10 tot 15 mensen nodig is om alle instrumenten bezet te krijgen dan begrijpt u dat wij met de 19 muzikanten op dit moment elke uitdaging aankunnen.

Wat dus vorig jaar als project begon en waarbij we hadden afgesproken dat dit project na het Kerstconcert van KNA zou stoppen heeft inmiddels door beide besturen de goedkeuring om verder samen te werken. Vanaf nu heet de groep “slagwerkgroep DES/KNA”.  Dat muziek maken verbind blijkt wel uit de manier zoals de groep al snel een hechte groep werd. Samen naar het Feesie bij Keesie, samen de 4 daagse intocht aankleden met muziek samen een concert in Leuth en natuurlijk jaarlijks terugkerende optreden tijdens het Kerstconcert.  Op deze concerten  laten wij horen wat je met een fantastisch stel muzikanten kunt bereiken. Onder leiding van Wiljan spelen we een opeenvolging van stukken waarbij wij het aanwezige publiek laten zien maar vooral horen wat er dan allemaal mogelijk is.