Word lid

U wilt graag lid worden of meer weten over de mogelijkheden van het lidmaatschap van KNA?

Hier vindt u meer informatie over lid (in opleiding) worden en de gemaakte afspraken daarover. Als lid profiteert u van de voordelen als eerste het nieuws te weten, via mails en de nieuwsbrief wordt u op de hoogte gehouden over alle activiteiten. Tevens bent u van harte welkom tijdens de Ontspandag, het Jaarfeest, de jaarlijkse BBQ, de Ledenvergadering en nog veel meer.

Opleidingen (individueel muziekonderwijs):

Voor jeugdige leerlingen die een instrumentale opleiding gaan volgen is het gewenst, dat zij vooraf een basis-opleiding krijgen. Harmonie KNA verzorgt zelf de opleidingen van leerlingen. Hierbij worden wekelijks individuele muzieklessengegeven van een 1/2 uur. De kosten bedragen € 15,- per les.

Onze leerlingen in opleiding repeteren op donderdag van 18:45 tot 19:20 uur in het leerlingorkest 'de Jeugdbende KNA' tezamen met enkele gevorderde muzikanten onder leiding van dirigent Marieke van Ruitenbeek.

Voor de leerlingen in opleiding wordt 3x per jaar een jeugdactiviteit georganiseerd. Daarnaast betrekt KNA de leerlingen ineen vroeg stadium zoveel mogelijk bij de muzikale activiteiten. Denk aan: meespelen bij een repetitie van het harmonieorkest of bij een concert.

De leerling gaat meespelen in het orkest van KNA, zodra volgens de muziekdocent het bereikte niveau dit toelaat.

Subsidieregeling

Harmonie KNA is in mei 2009 gestart met een subsidieregeling voor leerlingen in opleiding op blaasinstrument en slagwerk. Per 1 januari 2023 is deze regeling als volgt gewijzigd:

1. Bij lidmaatschap van KNA (leerling in opleiding: € 55,-/jaar) ontvangt KNA € 250,- per jaar subsidie van de gemeente Berg en Dal. Hiervoor krijgt de leerling een korting op het lesgeld (dit wordt € 15,-/les) en wordt een instrument en lesmateriaal door KNA ter beschikking gesteld.
  2. De regeling is van toepassing op leerlingen van 7 tot 18 jaar.
  3. Om hiervoor in aanmerking te komen, dienen de leerlingen mee te repeteren/spelen in het Jeugd- of Harmonieorkest (met uitzondering van het eerste half jaar opleiding). De intentie om in het Harmonieorkest mee te spelen, dient aanwezig te zijn.
Contributie

Bij een harmonie hoort een financiële ondersteuning. Hiervoor wordt een kleine financiering gevraagd. De hoogte is afhankelijk van je leeftijd en je functie. Het is mogelijk om een gezinskorting te krijgen.

M.i.v. maart 2023

• Lid in opleiding: € 55,-